CEBU:sta vielä muutama sana..
Saavuttuamme Cebun lentokentälle saimme kokea yllätyksen kun jouduimme maksamaan lentokenttäveroa/matkustajamaksua 550 pesoa/hlö käteisenä. Baggage dropin jälkeen jouduimme siis siirtymään pois check-in-alueelta nostakseemme rahaa automaatista saapuvien lentojen terminaalista. Samaan ansaan astuivat myös monet muut. Tällaisesta maksusta emme olleet aiemmin kuulleet.
HONG KONG
Hong Kongin lentokentältä hotelliin pääsy oli älyttömän helppoa. Laitoimme sähköpostia hotellille varmistaen shuttle-bussin lähtöpaikan ja hinnan. Bussi lähti suoraan terminaalin edestä ja jätti myös suoraan hotellin etuoven eteen.
Bussi oli kaksikerroksinen näköalabussi, jossa oli ilmainen Wifi. Nautimme matkasta bussin ylätasolla netissä surffailen sekä ihaillen Honkkarin puhtautta, selkeyttä, merellisyyttä ja länsimaalaisuutta.
Jätettyämme pikaisesti laukut hotellihuoneeseen, pyysimme portieerilta taksia. Huristimme taksilla suoraan terminaaliin ja hyppäsimme ilta-lauttaan, joka vei meidät tunnissa Macaoon!
MACAO ferrymatka
Macaossa saavuttuamme perille terminaalin edessä oli rivi ilmaisia busseja, joista piti vain valita mihin kasinolle halusi. Valitsimme ensimmäiseksi kohteeksi The Venetianin.
Venetianissa oli käynnissä venetsialaisjuhlat ja kävimme niitä ihailemassa kasinon ulkopuolella, jossa järjestettiin mm. Ilotulitus.
The Venetsianin venetsialaisjuhlat.
Venetian oli huikea nähtävyys kullattuine koristeineen ja maalattuine kattoineen. Puhumattakaan silmänkantamattomiin jatkuvista pelipöydistä, joissa kuhisi tuhansia pelaajia saatika kymmenistä ostoskaduista, jotka kiemurtelivat ympäri kasinoa.
Seuraavaksi hyppäsimme bussiin, joka vei meidät Sands kasinolle. Sands oli pieni ja aika vanha kasino, mutta sijaitsi sopivasti lähellä lautta-terminaalia.




























Ei kommentteja:
Lähetä kommentti