Brisbane oli raikas ja moderni kaupunki. No, ainakin verrattuna Cairnsiin. Hostelleja oli ihan joka nurkalla ja meilläkin taisi olla hieman sekaannusta löytää omamme :-)
Brisbanessa yövyimme YHA Citybackpackers hostellissa Upper Roma Streetillä. Samaisen kadun varrella oli Transit Center eli julkisen liikenteen terminaali sekä mm. palolaitos ja poliisiasema.
Transit Centerin ulkopuolelta otettu kuva.
Hostelli Brisbane City YHA
Hostelli oli paremman tason hostelli ja oli voittanut useita turismiin liittyviä palkintoja. Se sijaitsi lyhyen kävelymatkan päässä ostoksista ja nähtävyyksistä.
Huoneet olivat hostellissa uudehkot ja oikein siistit ja hostellin katolla oli uima-allas ja upeat näkymät kaupungille.
Jätettyämme rinkat huoneeseen, kävimme kyselemässä respan avuliailta pojilta mitä kaupungissa kannattaa tehdä parin päivän visiitillä. Saimme aimotukun esitteitä mukaamme ja lähdimme ne kainalossa tutkimaan kaupunkia.
Brisbane Treasury Casino. Casinon tuotosta menee 1% hyväntekeväisyyteen.
After eight cocktail, jota nauttiessa pähkäilimme seuraavien päivien ohjelmaa. Cocktailin jälkeen nautimme vielä perinteiset iltateet ja suuntasimme hostellille pehkuihin.
Ennen pehkuihin siirtymistä päätimme varata respasta bussimatkat sekä liput Australia Zoohon seuraavaksi päiväksi!
Olimme varanneet 4hh:n tyttöjen huoneen, mutta saimme viettää yömme kuitenkin ihan kahdestaan hihkuen innosta seuraavan päivän eläintarhaan menosta :-)
Erican ensimmäiseksi hostelliyöksi kokemus oli kaiken kaikkiaan varsin mukava.



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti