Lähdimme aamuvarhaisella kävelylle kohti satama-aluetta. Tarkoituksena kävellä Avenue of Stars kävelykatua pitkin sekä myöhemmin siirtyä lautalla Kowloonin puolelta Hong Kongin saarelle.
Avenue of Stars
Avenue of Stars on rantakatu, jossa on aasialaisten elokuvatähtien näköispatsaita sekä paljon muuta elokuviin liittyvää. Kaupungissa oli jopa elokuvafestivaalit samaan aikaan, tosin olimme hieman kiireisiä touhutaksemme jotain muuta!
Bruce Leen näköispatsas.
Hong Kongin saari ja Victoria Peak.
Hong Kongin saari on ns. business center korkeine pilvenpiirtäjineen ja huippuostoskeskuksineen. Satama-alueelta pääsi näppärästi Star Ferry-lautalla saaren puolelle.
Kierreltyämme aikamme taas isossa ostoskeskuksessa (jossa Erica törsäsi mm. Applen kaupassa) lähdimme kohti Victoria Peak-vuorta ja siellä sijaitsevaa näköalatasannetta.
Hong Kongin katunäkymää.
Ylös näköalatasanteelle pääsi ratikalla. Kuvassa ratikan lähtöpaikka.
Ratikka tulossa.
Matka ylös oli jyrkkä, mutta nopea.
Peakillä söimme Forrest Gump -elokuvan inspiroimassa ravintolassa katkarapuja ja paljon!! :-)
Jenny-vene :-)
Jälkkäricookie kermavaahdolla ja jäätelöllä.. Slurps!
Temple Streetin iltamarkkinat
Honkkarissa järjestetään joka ilta Temple Streetin iltamarkkinat, siis perinteiset rihkamamarkkinat, joissa tinkiminen on ehto kaupankäynnille. Pääsimme siis harjoittelemaan sitäkin! :-)
Käveltyämme aiemmin jo useita kertoja kaupungilla oikaisten selkeitä metrokäytäviä pitkin, päätimme suorittaa yhden välimatkan ihan matkustaen metrossa!
Markkinoilla riitti hulinaa kun väki teki ostoksia tinkimällä parhaan mahdollisen hinnan. Ericalle tarttui mukaan markkinoilta iPhoneen uudet korvanapit sekä Longchampin kopiolaukut.
City nightlight's
Tultuamme markkinoilta palasimme satamaan ottamaan kuvia kaupungista yövalaistuksessa.

































Ei kommentteja:
Lähetä kommentti