Surfers Paradise
Valitsimme Surfersin ensimmäiseksi stopiksi nimensä takia :-)
Surfersilla majoituimme Backpackers-nimisessä hostellissa. Hostelli oli itsessään ihan ok, mukavan siitä teki kanssamatkustajiin tutustuminen sekä ensimmäisenä iltana hostellin järjestämä The Backpackers Big Night Out, jonne tietysti lähdimme mukaan!
Pari kuvaa Surfersilta:
Kaupunki jatkui rannalle..? Ei ihan, vaikka siltä saattoi vaikuttaa.
Surfersilla vietimme 2 mukavaa päivää loikoillen rannalla, joiden jälkeen päätimme ottaa bussin Byron Bayhin.
Byron Bay
Byronin valitsimme seuraavaksi stopiksi rennon hippimaineensa sekä Erican kovasti odottamien kauniiden auringonnousujen - ja laskujen takia. Tämä kaikki oli koettava kirjaimellisesti hinnalla millä hyvänsä, koska Byronissa oli käynnissä Blues festivaalit. Majoituksen saaminen oli tämän takia kovin hankalaa ja kallista.
Päädyimme varaamaan jäljellä olleen King Suiten Byron Bay Beach hotellista yhdeksi yöksi.
Kuva sviitimme parvekkeelta.
Greyhoundilla pöräytimme perille alkuillasta, joten Erica kiirehti heti hotelliin kirjautumisen jälkeen rannalle ottamaan auringonlaskusta kuvia.. :-)
Alla Erican ottamia kuvia auringonlaskusta:
Byron Bayssa eksyimme ensimmäisenä iltana syömään ravintolaan nimeltä Byron Bay Fresh. Ihastuimme siihen niin kovasti, että söimme kaikki 3 ateriaamme (illallinen, aamupala, illallinen) Byronissa tässä ravintolassa!!
Kuvia annoksista:
Illallisen alkupalat..
Jälkiruoasta ei valitettavasti ole kuvaa. Nautimme todella herkullista mustikkajuustokakkua jopa kahteen otteeseen (myös seuraavana iltana), mutta kuvaa tästä herkusta emme ehtineet ottaa! :-D
Ruoka Freshissä oli vai. jotain niin kovin herkullista. Mahtavia maku-yhdistelmiä ja nimensä mukaisesti raikasta ja tuoretta! Suosittelemme lämpimästi!
Seuraavana aamuna heräsimme klo. 04:30, pakkasimme reppuun vesipullot, puimme päällemme mukavat lenkkivaatteet sekä vaelluskengät. Lähdimme reippaasti kävelemään kohti Byron Bayn majakkaa nähdäksemme auringonnousun sekä Minnan kovasti odottamat delfiinit.
Erican ottamia kuvia auringonnoususta:
Auringon noustua jatkoimme kävellen matkaamme kohti Australian itäisintä kohtaa.
Käveltyämme majakalta takaisin kaupungille päätimme mennä syömään aamupalaa mihin muuallekaan kuin Freshiin!
Aamupala: täydelliset uppomunat, paistettuja portobello sieniä hapanleivän päällä, avocadoa, pestoa sekä fetajuustoa ja muita herkkuja.. Mitä muuta voi ihminen enää kaivata??
Minnan valitsema vieläkin terveellisempi aamupala eli tuoreita marjoja, jogurttia sekä mysliä + muffinssi.
Ravitsevan ja überterveellisen aamun päätteeksi lähdimme rannalle!
Byron Bay oli mukavan rento kaupunki, jossa oli ainakin 1 aivan ihana ravintola, monia kivoja vaate- ja sisustuskauppoja sekä ihana ranta ja majakka!
Byronista lähdimme yöbussilla kohti Port Macquirieta.
Port Macquarie
Yöbussi saapui perille aamuvarhaisella emmekä saaneet hostellista huonetta ennen kymmentä. Saimme heittäytyä hostellin sohville torkkumaan siksi aikaa.
Saatuamme huoneen, kävimme suihkussa ja lähdimme kävellen etsimään sopivaa aamiaispaikkaa. Se osoittautuikin vaikeaksi tehtäväksi, mutta mukavan paikallisrouvan avulla saimme mahaamme aamupalaa.
Pääranta, jonne päädyimme aamiaisen jälkeen torkkumaan. Torkut jäivät kuitenkin lyhyiksi, koska ranta oli todella tuulinen.
Tultuamme takaisin hostellille otimme rennosti surffaillen ilmaisella Wifillä koko illan!! :-D
Hieman kuvia hostellista, joka oli varsin persoonallisesti sisustettu:
Seuraavana aamuna lähdimme hostellin nuoren saksalaistyöntekijän matkassa ilmaiselle surffitunnille toiselle rannalle siinä toivossa, ettei se olisi yhtä tuulinen kuin pääranta. Päätimme kuitenkin olla surffaamatta ja (jälleen kerran) vain nauttia auringosta ihanalla Flynns beachilla.
Minnaa hieman seikkailututti ja käveli Rocky Beachille, joka oli nimensä mukaisesti varsin kivinen.
Erica päätti jäädä rannalle ja Minna lähti hostellin kyydillä tutustumaan koala sairaalaan.
Erican päivä:
Loikoiltuani pari tuntia Flynns beachillä ja tutkiskeltuani karttaa, muistin Valliriutalla tutustumieni ranskalaistyttöjen maininneen Portin ihanan Shelly beachin. Flynns beachistä seuraava ranta olisi Nobbys beach eikä Shellykään olisi siitä enää kaukana. Päätin lähteä kävelemään rantaa pitkin tutustuen vastaan tuleviin rantoihin.
Muutamia kuvia matkasta:
Rannalla oli todella leveä hiekkaosuus, pieni aalloton laguuni sekä rannan läheisyydessä sademetsä, jonka lintujen viserryksen kuuli rannalle asti.
Shelly beachin jälkeen lähdin kohti sisämaata tarkoituksena kävellä takaisin hostellille. 'Eksyin' kuitenkin parin kilometrin pituiselle sademetsä-kävelylle, jossa sain lähemmin kuunnella sademetsän lintujen viserrystä.
Minnan päivä:
Port Macquariessa on maailman ainut koalasairaala, johon tuodaan loukkaantuneita koalia ja hoidetaan sellaisia tapauksia, joita ei enää voi palauttaa luontoon. Näistä esimerkkinä on Barry-koala, jonka nimesin Skolioosi-Barryksi sairautensa takia. Sattuipa niin sopivasti, että ehdin katsomaan koalien syöttämistä, kun sairaalan vapaaehtoiset kertoivat hieman sairaalasta ja koalista yleensä.
Barry menossa päiväunille ruuan jälkeen.
Sairaalassa oli myös pieniä orpoja koalia, jotka odottivat vapautusta luontoon.
Pehmo-koala!
Koalasairaalan jälkeen päätin jatkaa eläinteemalla ja lähdin etsimään läheisen joen varrelta lepakoita. Löytyihän niitä.
Löytyi myös kauniita maisemia. Ja itikoita.
Lepakot Australiassa ovat järkyttävän kokoisia ja pitävät järkyttävää ääntä. Oli hieman pelottavaakin kävellä satojen lepakoiden alla, jotka juuri olivat heräilemässä yöuniltaan.




























































