Tänään pääsimme valloittamaan Kiinan Muurin! Meidät kuljetettiin autolla Mutianyu:un, josta lähdimme talsimaan kohti Muuria. Matkalla jouduimme taas kokemaan kiinalaisen liikenteen vaaroja. Matkantekomme keskeytyi, koska 1 kuorma-auto ja 4 henkilöautoa olivat ajaneet aamuruuhkassa ketjukolarin.
Saavuttuamme perille, meille ehdotettiin kaapelivaunukyytiä ylös, koska tulisimme kävelemään paljon jo muutenkin Muuria pitkin. Samalla ostimme liput alastuloa varten. Ajelisimme kelkkaränniä pitkin alas!
Jo matka ylös Muurille oli aika jännittävä...
Mutta alastulo vasta olikin huippua!
Kuvat puhuvat puolestaan. Katso Muuri kuvat.

Kävimme myös tutustumassa Ming Dynastian keisareiden hautakammioihin sekä kiersimme niihin liittävän näyttelyn.
Seuraavaksi tämänpäiväinen oppaamme Duan Ran aka 'Kelly' vei meidät tutustumaan kuparitehtaaseen sekä heidän myymäläänsä.
Liian pitkä ja kuuma kofeiiniton päivä kostautui illalla pääkipuna joten lääkitsimme sitä kunnon kahvilla Starbuckissa. Eilen illalla hotellin baarissa tilaamamme latet olivat käytännössä triplaespressot. Tästä johtuen yöunet olivat viimekin yönä varsin vähäiset ja katkonaiset.














Ei kommentteja:
Lähetä kommentti