Lensimme aamulennolla Pekingistä Hong Kongin kautta Cebuun, jossa olimme perillä iltaseitsemältä. Taksin saaminen kentällä oli pienoinen show: keltaiset taksit, jotka ovat lentokentän omia takseja, ottavat maksun mittarin mukaan ja jono niihin oli älytön. Huikkaamalla kuitenkin univormupukuiselle, pääsimme jonoon, josta saisimme taksin nopeasti. Hintakin oli ennalta määrätty. Matkalla tuli vastaan kaikennäköisiä menopelejä, jännempiä kuitenkin Cebun (?) omat bussit eli pakettiautoista tuunatut avomalliset minibussit. Busseja oli tuunattu kaikennäköisiksi, oli poppivehkeitä, maalauksia ja teippauksia. Liikennekaaokseen ehdimme onneksi tottua Pekingissä!
Kirjauduimme Cebu Grand hotelliin, jossa olemme yhden yön ja aamulla lähdemme kohti pientä Malapascuan saarta. Hotelli on budjettitason paikka, mutta huoneet ovat aika isot ja hyvin varusteltuja. Paitsi wifi toimii ainoastaan lattialla oven vieressä, jossa tämäkin postaus on kirjoitettu. :-)
Cebusta lähdemme siis aamupalan jälkeen bussilla pohjoiseen Mayan satamaan, josta otamme lautan saarelle. Saarella majoitumme allaolevassa paikassa ja siellä olemme 4.4. saakka, jonka jälkeen lennämme Hong Kongiin muutamaksi päiväksi ennen siirtymää Australiaan! :-)
http://malapascua.net
Sielläkään ei ole varmuutta nettiyhteyksistä, mutta yritämme parhaamme päivittää tapahtumia :-)
-Erica ja Minna
Sielläkään ei ole varmuutta nettiyhteyksistä, mutta yritämme parhaamme päivittää tapahtumia :-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti