Harbour bridge.
Oopperatalo.
Uni alkoi kuitenkin innokkaiden matkaajien luomia painamaan ja päätimme mennä päiväunille. Neljän hengen huoneemme muut asukkaat olivat kaupungilla joten saimme hyvin nukuttua. Nukuimme ehkä vähän liiankin hyvin ja herättyämme alkoi jo ilta hämärtää. Päätimme lähteä iltakävelylle ihmettelemään kaupunkia ja löytämään ruokapaikkaa.
Sattumalta löysimme aivan hostellin läheisyydessä sijaitsevan matkailijoiden infon, josta kumpikin valitsi pitkistä esitetiskeistä mielenkiintoisia esitteitä. Näiden esitteiden perusteella selvittäisimme seuraavien päivien agendaa :-)
The Rocks illalla.
Ensimmäisenä iltana söimme oopperatalon perinteikkäässä The Opera Kitchenissä. Joimme tietysti myös iltateet ravintolan terassilla :-)
Ravintola sijaitsi siis aivan oopperatalon vieressä ja illan konsertin jälkeen konserttivieraat kävelivät pois oopperasta ravintolan ohi. Osa jäi satamassa sijaitseville terasseille yömyssyille tai ruokailemaan. Hienoja asuja ja juhlavaa pukeutumista oli hauska seurata iltateetä nauttiessa.
Saavuttuamme takaisin hostellille oli kummatkin huonekaverimmekin palanneet kaupungilta. Tyttöjen dormi-huoneemme kanssamme jakoivat sairaanhoitajan ammattia Sydneyssä opiskeleva australialaisrouva sekä tsekkiläinen maailmanmatkaaja. Juttelimme yömyöhään heidän kanssaan vaihtaen matkakokemuksia ja 'must-see'-vinkkejä Sydneystä. Niitähän riitti! Sydneyssä koimme tekemisen ähkyä ja valinnat olisivat hankalia, koska tarjolla oli niin paljon kaikkea kivaa. Onneksi viettäisimme Sydneyssä 5 päivää!
Aamulla suuntasimme hostellin keittiöön paistamaan ilmaisia pannukakkuja! Nam! :-)
Aamupalaa syötyämme päätimme lähteä kohti Darling Harbourin satama-aluetta. Darling Harbourissa olisi paljon nähtävää ja tekemistä.
Vannoutuneina eläinystävinä menisimme tietenkin ensimmäisenä Sea Worldiin!
Kuvia Sea Worldista:
Ostaessamme lippuja Sea Worldin lippuluukulta hankimme samalla pääsyn syöttämään pikkukaloja (ja vähän isompiakin)..
Veneen pohja oli lasia, joten näimme kaikki kalaset myös sitä kautta.
Sea World oli iso ja hieno. Sen päätteeksi menimme Madame Tussauds vahakabinettiin, joka sijaitsi aivan Sea Worldin vieressä. Lippuja näihin kahteen myytiin paketteina muutaman muun Darlingissa sijaitsevan nähtävyyden lisäksi. Lippupaketeista meitä kiinnosti Sea World + Madame Tussauds, joten sinne tiemme vei seuraavaksi!
Darling Harbour oli ihana satama-alue, jossa oli niin paljon nähtävää ja tekemistä. Allekirjoittanut (Erica) ihastui täysin tähän paikkaan. Tarjolla oli ylläolevien viihdytysten lisäksi mm. merimuseota ja useita eripituisia risteilyitä kauniissa Sydneyn saaristossa, ihania terassiravintoloita, kauppakeskus, leffateatteri yms yms.
Tästä kohteesta tuli muutamia kuvia otettua :-)
Kuin myös tästä.
Ylläoleva kuva on otettu risteilyaluksesta. Eli kuten arvaatte, seuraavaksi lähdimme muutaman tunnin iltaristeilylle :-)
Risteilulaiva pysähteli matkan varrella useassa laiturissa, joten kyydistä pystyi hyppäämään pois tai takaisin kyytiin miten vain halusi.
Risteily päättyi jälleen niin kauniiseen auringonlaskuun..
Risteilyn jälkeen söimme illallisen Darlingissa ja kävimme pyörähtämässä Harbourside Shopping Centressä, jossa eksyimme keilaamaan.








































Ei kommentteja:
Lähetä kommentti